05 September 2012

Jika saya tidak mengeluarkan ‘EFAS’ Fuel Saver dari kereta saya apabila saya mematikan enjin kereta saya, ia akan menjejaskan bateri saya?

‘EFAS’ Fuel Saver tidak memerlukan tenaga elektrik yang minimum untuk bekerja, tetapi begitu kecil yang tidak begitu ketara berbanding dengan kapasiti bateri anda.Jadi anda perlu untuk cabut dari kereta anda apabila kereta anda dengan kerap digunakan. Sesetengah kereta mempunyai potongan automatik bekalan elektrik untuk soket cerut-ringan apabila enjin dimatikan untuk menjadikan ia lebih selamat. Sebagai nasihat yang lebih baik, jika anda berhasrat untuk meletak kereta anda untuk beberapa minggu atau bulan, anda perlu cabut bateri tanpa mengira jika anda menggunakan ‘EFAS’ Fuel Saver atau tidak, sebagai alat-alat elektrik yang lain di dalam kereta anda akan menyalur tenaga daripada bateri anda dan membuat bateri anda rata lebih cepat berbanding dengan ‘EFAS’ Fuel Saver.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan